Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Pædagogisk grundlag

Gennem en anerkendende tilgang, er det vores ansvar at skabe en ramme, som for den enkelte elev giver mulighed for trivsel og udvikling.

 

Vi tror på,

  • at læring og udvikling er muligt gennem relationsdannelse.
  • at fælles pædagogiske rammer, der stiller krav på en måde, der virker.
  • at alle mennesker, der kan gøre det rigtige i situationen, gør det.

 

Det pædagogiske grundlag er udarbejdet med udgangspunkt i følgende litteratur:

Adfærdsproblematik i skolen, af Bo Hejlskov Elvén. Dansk Psykologisk Forlag A/S 2013.

Den neuroaffektive billedbog, af Marianne Bentzen. Hans Reitzels Forlag 2014.

 

Særligt tre afsnit i “Adfærdsproblemer i skolen” - har præget det pædagogiske grundlag på SIH. Det gælder:

  • Den der tager ansvar kan påvirke.
  • Mennesket gør det, der giver bedst mening i situationen.
  • Pædagogisk arbejde er, at stille krav der virker.