Organisering

På skolen i Herredet er vi organiseret i 6 klasser med ca. syv elever i hver.

Som udgangspunkt har hver klasse tilknyttet to lærere og en til to pædagoger. Til hver klasse er der altid min. en lærer og en lærer/pædagog til stede.

Den normering betyder bl.a. at vi har mulighed for at dele gruppen yderligere og skabe meget små undervisningsmiljøer. Det betyder også at vi har rig mulighed for at tage ud af huset og lave forskellige aktiviteter. I den forbindelse råder vi desuden over to minibusser, som vi benytter til kortere og længere ture.

Udover de enkelte klasselokaler, som er indrettet med henblik på både at skabe klasseundervisning og skærme den enkelte elev, så råder vi også over en række grupperum, samtalerum og rum hvor eleverne kan fordybe sig i andre aktiviteter end skolerelaterede.

Vi har desuden adgang til samtlige faglokaler, som vi deler med Kølholm specialskole, der også er bosat på Møllevej 100.

Udendørs har vi nedgravet hoppepude, multi-boldbane, et kæmpe område med græsbaner, hængekøjer i æblehaven og rimelig tilgængelig adgang til både vand og skov.