Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Undervisning

Med afsæt i viden om relationens betydning for sociale, følelses- og adfærdsmæssige færdigheder udfærdiges en udviklings- og handleplan målrettet den enkelte elev, hvor der;

1) kompenseres for det eleven ikke kan 

2) fokuseres på det barnet endnu ikke har udviklet

Samtidig med en kommunikation om målet med barnet og en guidning dertil. 

Pædagogisk tages der udgangspunkt i en selvværdsopbyggende tilgang, hvor vægten lægges på en ressourceorienteret, omsorgsfuld og anvisende tilgang, der sikrer elevens fortsatte udvikling.

Vi søger en tæt kontakt mellem skole og hjem, og arbejder ofte på tværs med mange forskellige fagligheder (psykolog, familiebehandler, ergoterapeut, sundhedsplejerske, studievejleder m.fl.) Der udarbejdes handleplaner, som løbende justeres. De gennemgås og evalueres desuden ved statusmøder, netværksmøder og revisitationsmøder.