Visitation

Alle elever på Skolen i Herredet er visiteret via visitationsudvalget i Børn og Skole.

Hvis det vurderes at eleven ikke længere er velplaceret på Skolen i Herredet og skal visiteres til anden specialskole eller skole/dagbehandlingstilbud, så sker det på samme på samme vis via visitationsudvalget.

Der er som udgangspunkt re- og nyvisitationsmøder en gang årligt, og de ligger normalvis i efteråret.

Vurderes det at eleven skal udsluses til almen skolen, så etableres der kontakt til modtagende skole med henblik på en to-måneders skolepraktik. I samme forbindelse sørges der for overlevering og en plan for bl.a. statusmøde, hvor det vurderes hvorvidt eleven er klar til dette skifte.

Der er i udslusningen tæt kontakt mellem personale fra SIH og personale fra den modtagende skole. Der kan i visse tilfælde være behov for at personale fra SIH følger og hjælper eleven godt i videre i en del af overgangen.